onsdag, november 14, 2007

HEMMA

och vänder...
Det har varit underbart att vara i sol och värme mitt i november och kontrasten med snön här hemma känns märklig.
Resan började med att vi fick vänta jättelänge på våra väskor på flygplatsen, det stod closed på monitorn en lång stund innan resten av väskorna, bland annat våra, kom. Sedan fick vi vänta om möjligt ännu längre på bussen innan vi kom ifrån flygplatsen. Då började vi undra vad det skulle bli av det här...
Jag har gjort ett par försök att beställa drinkar på Teneriffa men det gick sådär; först beställde jag en Tom Collins och in kom något som liknade en ljummen San Fransisco (som inte tillhör favoriterna på drinklistan). En annan kväll tog jag till ett säkert kort; Frangelico cocktail som enligt listan skulle innehålla Frangelico, kaffe och grädde. Mums! In kom... en San Fransisco! Då inledde jag en diskussion som fick delar av resesällskapet att skämmas ögonen ur sig men det slutade med att jag fick min Frangelico och så var allt bra.
Tyvärr var det inbrott i Bomans lägenhet sista natten. Tjuvar var in till Cissi som låg och sov och plockade kontanterna ur hennes plånbok, kamera och mobiltelefon. Usch, vad obehagligt. Det var skönt att vi inte skulle sova där någon mer natt...

Bortsett från sådana detaljer så har vi bara haft det härligt; sol och bad, varmt och gott, strumplöst och barbent både dagar och kvällar. Vi hade mellan 25 och 30 grader hela veckan och bara en dag med lite mulet, annars har det varit klart och ändå har vi inte bränt oss. Jag lägger ut lite bilder senare, nu håller jag på att packa för ett par dagar i Göteborg. Åker om ett par timmar, suck!

3 kommentarer:

Mona sa...

Skönt att ni kom hem ordentligt. Det brukar vara bra att få åka bort lite igen, då blir inte chocken så stor. Jag beundrar dig som tänker på oss, som vill ha info och skriver flitigt. (somliga bara håller på och uppdaterar)Heder åt dig. Ha så kul i Götet, där blir det väl inga drinkproblem.

Anonym sa...

Välkommen hem till verkligeheten!!
Fast har man varit på semester brukar verkligheten vara helt ok, ellerhur ;-)
//Kitty

Anonym sa...

Jättehärligt verkar ni ha haft -förutom med inbrottet hos kompisen då. Fyaligen!
Välkommen hem och hej då igen då.
Hälsar Mackan