måndag, november 19, 2007

tråkiga nyheter

I helgen blev grannarnas hund överkörd här på byvägen och avled omedelbart. Idag läste jag att Scotts mentor på nätet Spencer på http://web.telia.com/~u17400410/sg/ har fått sluta sina dagar efter ett långt och innehållsrikt liv. Sådant gör mig nedstämd och ledsen.

Jag fick dessutom ett mail där Dalarnas ridsportförbund varnar för att i Avestatrakten har ett ponnysto misshandlats så att hon fick avlivas på grund av omfattande inre blödningar. Sådant gör mig heligt förbannad.


Usch, jag försöker liva upp tillvaron lite med en bild som jag fick från Heléne http://www.elgemyr.se/. Det är Zeke när vi var och tränade hos Peter. Undrar vad hunden tänker och undrar vad tackan tänker?



Missa förresten inte Halvars blogginlägg http://halvar.wordpress.com/2007/11/18/dom-ger-broderna-cartwright-pa-televisionen/
Ljuvlig nostalgi...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hunden säger,
-Jag och mina pinglor ska gå i väg och ha lite mysigt och DU får inte vara med.

Fåret bräker frågande,
-Va,arfööör,då,hå,hå

//fotografen

Anonym sa...

Det har var ju riktigt kul!
Kommer på fler, hela tiden som tex....
-Rätta in dig i ledet, tack skrälle!
-Opps!, skulle bara....

eller som i historien om tjuren Ferdinan..

-Varför går du inte snällt och fint som de andra tackorna?????
-Nej, jag går hellre här, och luktar på gräset.

Oj, nu har jag inte tid att sitta här längre.
Vallträningen väntar.
Det är ju tisdag!!

Anonym sa...

Hej Ewa!
Det har blivit något fel på din länk (iallafall för mej) på SDV sidan, då får jag upp att din adress är ledig om man vill ha den sidan! Så jag var så besvilken, jag kollar ju din sida varje dag utifall du skrivit ngt nytt. Jag kan nog hämta min lilla bagge när om helst, men när måste jag hämta honom senast. Jag min fuling vill ju försöka kombinera ihop det med lite vallträning på andra marker. SES PÅ LÖRDAGKVÄLL // Helen

Anonym sa...

Nååå det gick fort å komma in i vardagen igen va ;-)
Men "känslan sitter kvaaaar lääääänge" ;-)
// Kitty å flåcken

Anonym sa...

Åh, vad kul att det passade på söndag! Ang träffen, hade gärna gått men.........
1. lite långt att åka fram och tillbaka
2. har inte tid att stanna över natten så här i flytt tider
3. söndagen heluppbokad på samma ort
Så nu får du i uppdrag att parta på för två, och med tanke på den träning du haft så fixar du det med bravur hi,hi

Ewa sa...

Jajamen, känns bra att kunna vara till hjälp. Parta är inga problem :-) det är träningen som är det svåra ;-)