måndag, september 15, 2008

avslutning

Ikväll har vi haft kursavslutning med vårt härliga gäng. Nu kommer jag att köra en kortkurs med de flesta av dem ett par helgdagar, sedan får de träna själva och förhoppningsvis kan vi fortsätta med ny kurs till våren. Ett kul gäng som det ska bli jätteroligt att följa. Flera av dem har stor potential ;-)

Innan kursen hann jag köra Rom lite. Han började med att köra ett riktigt race under tiden som hans ofokuserade matte stängde grinden *skäms* men sedan fick vi ordning på torpet ;-) Jag försökte att inte påverka honom så mycket utan ville att han själv skulle få känna efter var han påverkar djur och själv hålla kontakt med dem och det såg inte tokigt ut alls. Harklar jag mig eller säger till honom glider han lätt utåt (intressant egenskap som jag inte har någon stor erfarenhet av men som jag har bestämt mig för att se upp med...) men han hanterar djur fint och nu hittade han bra positioner och sökte sig upp i balans. Mönstret med pyssjanden och smackanden börjar också falla på plats och hans starter rakt mot djur är riktigt ögongodis :o) Inte illa efter - vad kan det vara? - åtta-tio gånger på får...

Inga kommentarer: