måndag, september 08, 2008

KM

Zeke kom trea på vårt KM Nöt efter en ok runda. Framdrivningen var seg så jag tog nog över och styrde för mycket och då blir han lite passiv. Men säker som "gamla Bettan" känns han och jag behöver aldrig oroa mig för att tappa djur. Han fick vara lite vaktmästare och plocka fram flockar etc när vi gått och den uppgiften tog han förstås på fullaste allvar ;-)

Gail vann en dubbelseger med Don och Liz - grattis!

Roligt var även att Majsan och Rex kom fyra med dagens bästa hämt :-)

Tyvärr hade vi lite otur med vädret, det har regnat hela dagen. Kvigorna blev ännu trögare och vi fick gå klädda som michelingubbar. Tack och lov hade vi trevligt i alla fall. Hoppas verkligen att det blir fler KM Nöt nu de kommande åren och att vi kanske ger oss på att arrangera någon NN-1 också...

På kvällen tog jag ut Rom en sväng. Mest för att se om han skulle vara lika allvarlig på våra springiga får och nu blev det genast mer fart. Ett och annat bus-rus bjöd han på men som det ser ut just nu kommer han att bli en vid rackare. Så fort fåren gick kontrollerat hos mig ökade han på avståndet och sökte sig utåt... Det hinner ändra sig många gånger men jag får nog se upp med att trycka ut honom ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till tredjeplatsen!
Är helt slut efter min första dag på nya jobbet. Många nya intryck.
Nu är fåren snaggade och...
faktiskt lite mer rörliga.
Vill ni får ni gärna komma och valla. Om jag jobbar spelar ingen roll. Ni hittar ju. Kan göra i ordning en bana om du vill.
Heléne

Anonym sa...

Snyggt jobbat GRATTIS!! Låter kul med nötter, men är det inte stor risk att en hund som bara är van vid får lätt blir sparkad? De är ju liksom "hårda" i olika ändar nötter å får ;-) hur lär man hunden det?
//Kitty

Anonym sa...

Grattis till 3:e platsen!
Jäklar vad ni vallar nöt nu...kul.
Du har fortfarande inte svarat på vad svarta faran är för bil? Har du glömt min adress. Klicka på namnet... ;-)

Träffade en husse till Zekes brorsa Zipper i helgen. Han var domare på en tävling där jag funktionerade.

Anonym sa...

Grattis till 3:e platsen!
Jäklar vad ni vallar nöt nu...kul.
Du har fortfarande inte svarat på vad svarta faran är för bil? Har du glömt min adress. Klicka på namnet... ;-)

Träffade en husse till Zekes brorsa Zipper i helgen. Han var domare på en tävling där jag funktionerade.