onsdag, september 17, 2008

C-kullen, here they come!

Korabos C-kull där bland andra Zeke och Roms mamma Trixa ingår ligger mig förstås extra varmt om hjärtat. Till IK-1 tävlingarna i Söderala i oktober är Lennarts Rozz, Rolands Selma och Multis Ippo anmälda och Zeke kommer att bli anmäld dit. Det är bara Trixa som fattas av gänget från Södra Dalarnes Vallare. Vi kanske ska instifta ett pris till SDV:s bästa C-hund? Konkurrensen är det i alla fall inga fel på...
Idag fick jag se att startlistorna till IK-1 och VP i Malung kommit ut och jag blev dubbelt glad; för det första kom Zeke med i IK-1 och för det andra dök det upp en annan bekant i startlistan till VP. Kalle ur Korabos C-kull! :-) Det ska bli roligt att se honom, jag vet att han under en period ev. var till salu men nu är de anmälda till VP och det ska bli spännande att se dem. Det är ett par klubbkamrater som också startar så vi kommer att sitta på publikplats på VP:t.

Rom har varit ut och känt på fåren lite idag. Jag var ju tvungen att få lite luft efter alla de där timmarna i sjuksängen och då är det väl helt naturligt att ta ut en sexmånadersvalp i fårhagen :o) men han är så lugn och allvarlig, så jag kunde gå där i sakta mak och kraxa lite för mig själv. Ibland ser han ut som han tror att pyschljudet betyder "försvinn härifrån" och ibland gör han fina flanker, men jag tror att det kommer att falla på plats. Idag fick han se att man tappar djuren om man springer i långsamma och vida flanker - sådant tror jag är lärorikt... vi får väl se om han klarar att omsätta sina erfarenheter.

Mikaela, jag tror att du läser här ;-) Hur går det med Mysak? Ännu en C-hund som vi håller lite koll på...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan hejsan!
vist håller vi koll på våran c-kull vi med! Mys har varit dålig igen.. Men vi börjar komma tillbaka nu och kommer träna för Bobby igen, så förhoppningsvis om allt håller så kan vi snart göra er sällskap ;). Lilla Gin hälsar till broder Rom att hon ser fram i mot att träffa honom för lite bus under SM!!! Kram fr oss.

Anonym sa...

Mmmmm glass låter som utmärkt meducin. Och du kom ju tydligen upp på benen iaf ;-)
Aliss har med fått känna på fåren. Jag bara släppte henne och lät henne gå som hon ville lite för å se om hon tänkte hitta på hyss eller vad. Men sockertoppen höll dem först vid staketet med vida halvcirklar med korta stopp för och kolla in dem. Sen gick hon ett varv på långt håll och fick loss dem och stannade i balans och gick några steg med dem. Oj vad man kan bli lycklig ...... ;-))))))
Tänk om det kunde fortsätta så här alltid ;-) I morron ska vi till Cima och får väl nått utlåtande om det bara är jag som ser stjärnor eller ..........
Försökte lägga in en film men iiiiiiiiiiiiiiiiiiii kan inte. Har den i Photoshop och hur tusan gör man sen?????????? Hittar inte ens nån länk att kopiera och lägga in. Har provat att emaila till mig själv för att få nått användbart nix pix gick inte de heller ..
Har du nått tips kanske??
Krya på dig, är massor av glass ;-)
//Kitty

Ewa sa...

Kitty, lägg upp filmen på youtube och länka dit - allra enklast!