torsdag, november 05, 2009

rapport från en hackspett

Det har skrivits och kommenterats några gånger att jag liknade Rom vid en hackspett i ett tidigare inlägg. Hur reagerar den stackars mobbade hunden på det? Jo, det kan jag tala om. Han går in i hackspett-rollen med stor frenesi. Ni vet inslaget på julafton där hackspetten (som enligt initierade källor på nätet inte ens är en hackspett har jag nyss läst mig till) studsar fram bland kolibrierna och far ut i kosackdans...? ungefär så är Rom. Han dyker upp mitt i allting, glatt studsande. Ingen går oberörd i hans närhet. Jag tror att det kallas överskottsenergi...

2 kommentarer:

Mackan sa...

Jag har också liknats vid hackspett, men även räv, så...Rom, du får flytta till Hedåker och trösta dig när matte är dum. Men i och för sig. Hackspettenergin verkar hon uppskatta...

Fasen Ewa, jag satte Russian i halsen när jag såg kattungarna....Jag hade två såna när jag bodde i Avesta. Frippe och Findus. Exakt de färgerna, lite mer rött bara på Findus...En sorglig historia då jag flyttade till lägenhet och lämnade katterna hos exet. Frippe blev påkörd och Findus försvann när de flyttade mer centralt.... *får tårar*
Hoppas du hittar mycket fina hem till de fina kattkillarna.

Skulle du tävla i helgen med? I så fall skål och lycka till!

Anonym sa...

Åhhh, har Helga fått allierad hackspett vid namn Rom? Vi har alltid liknat henne med Julafton-hackspetten. Lika galet bekymmerslös. Du har aldrig kännt dig som Kalle? Det händer ju att jag gör det ibland......
Hälsningar Meril