söndag, november 08, 2009

reunion

Idag var vi till Ewa J och tränade. Det var verkligen evigheter sedan vi tränade tillsammans, hennes Irja är sju månader och sist jag såg henne var när vi var i Hedemora och tränade i augusti... Idag var det Rex, Irja, Zeke och Rom som tränade.

Rex körde tre riktiga pass och var dessutom hållhund när Zeke och Rom skulle göra några hämt, så Rex sover nog gott ikväll. Vi jobbar på att få Majsan att anmäla sig till IK-1 i december.

Zeke gjorde några hämt och jag fick påminna honom om att han skulle hålla ut. Sista hämtet hade han utgången genom ett grindhål och jag lade ner honom och vinklade ut honom när staketet tog slut och det gjorde han riktigt, riktigt fint. Sedan delade vi med viss möda och han fick gå en runda med två djur innan han vände om och hämtade resten. Han gick fint idag och det fina tempo han haft tidigare i höst fanns kvar.

Ewa och Irja visade upp sig och jag kom med några tips. Andra passet föste hon bara i lina och hon gick så stadigt och fint. Det kommer att bli jättebra!

Rom gjorde också ett par hämt där jag lade ner honom och vinklade ut och det tog han fint. Sedan fråndrev han en del och så lade jag på visselsignalerna på honom. Det är bara ett problem med det; det är så svårt att ha visslan kvar i munnen när man ler brett! :-) Han är för härlig att träna, den hunden. Cool och hörsam och går så kontrollerat med djur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var trevligt att träna med dig och Majsan.
Tack för hjälpen med Irja.
Kul att få se Rom igen. Den killen är otrolig. Vilket driv o känsla han har. Jag förstår dig om du har ett leende.
Zekes hämt fastnade på min näthinna Den var bra!!!
Påminn Majsan att hon gärna får träna hos mig.
Ewa o Tea

Anonym sa...

Du får nog uppfinna någon konstruktion för att ha visslan kvar i munnen .För det där leendet hoppas och tror jag du får dras med!!
Anita