tisdag, mars 01, 2011

administrativa åtgärder

Nu har kadaverbilen (visst är det ett makabert ord?!) varit här och hämtat kalven och han är ordningsamt utrapporterad ur CDB. Försäkringspapperen har kommit så de ska fyllas i och skickas in. Skönt när allt sådant är klart...

Hussen har fått en ny operationstid så nu blir det några dagar med "saker-som-ska-hinnas-med-innan-operation". Idag har han t.ex. gjort klart dörrarna som han började renovera ute hos fåren. Riktigt bra blev de :-) Jag såg till att laga mat han gillar och frågade försynt om det möjligen skulle kunna tänkas att han skulle kunna ploga planen innan helgen och det lät inte helt omöjligt. På söndag väntar träning i Bråfors med ett par träningskamrater, men efter måndag är det svårt att veta om han kan köra traktor så det vore bra att ha det gjort. Eleverna börjar få vårkänslor och vill komma igång - och ja, jag också.

Jag har några fler (ganska många, faktiskt) projekt som det skulle vara skönt att bli av med, jag gör ett nytt försök att hinna med något av dem i morgon. Nu väntar hundmatning och hundrastning, sedan är det läggdags.

2 kommentarer:

erica sa...

Jaaa, jag vill jättegärna komma och träna sen!!!

Ewa sa...

det trycker jag Gilla på!