fredag, mars 11, 2011

fredagsmys

Ikväll var det (ben)mys på hundfronten...






... och på kattfronten. Bertil lade sig i Hussens knä och sedan sov de båda gott

Själv slog jag till med lite Sundborn vaniljglass och en dalahäst i choklad (med polkasmak). Inte dumt alls!


Det går ju inte an att bara lata sig så jag tog fram gymbollen också. Jag introducerade den igår efter att ha inspirerats av Anna och sedan läste jag på Marias sida och tänkte att det där är nog en bra idé. Främst för Roms långa rygg som säkert mår bra av lite extra småmuskler.
Jag pratade med Anita innan och vi skrattade gott åt de bilder som spelades upp i huvudet när vi försökte se Rom framför oss, kravlande som spindelmannen på bollen... Zeke däremot förmodades ha talang för övningarna.

Så, hur går det då? Nu har de testat bollen två gånger. Jag följer Marias råd om att ta det lugnt och inte ha bråttom, men den sidan har inte Rom läst.

Zeke visade sig (som väntat) vara som klippt och skuren för det här. Han har bra koll på kroppen och är smidig som en katt. Idag skiftade han från liggande till sittande och stående. Visst var det vingligt men han redde ut det fint.

Scott Drever skulle också prova idag. Så här såg han ut...

- öh? vad sade du att jag skulle göra? var är mitt godis?

Rom är som en smörklick i en het panna. Som ni ser klamrar han sig fast med klorna eftersom han inte tar sig tid att stanna upp och känna efter var han har balansen. De där klorna river mig lite varstans för de är verkligen överallt. De som bara träffat Rom i fårhagen tror att han är lugn och allvarlig jämt, men utanför hagen är han riktigt flamsig när han sätter den sidan till.
Här satte han sig upp och var stilla en liten stund...

Han kommer att få starka tår...

Nåja, roligt har vi i alla fall :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Scott Drever, gilla / Skräddars