söndag, februari 24, 2013

projektbeskrivning; helg i februari


Gårdagens projekt var i byggbranschen... Nu är det både takstolar och papptak på det som ska bli hundhus någon gång i framtiden :-)






Dagens projekt var i föreningsbranschen. Årsmöte i Södra Dalarnes Vallare. Ett långt möte men trevlig stämning och gott humör. De nyblivna godkända vallhundarnas hussar och mattar bjöd traditionsenligt på tårta och fick för sina bedrifter medalj av ädlaste valör


Bild: Hoppas jag kommer ihåg de här imorgon, eller vad säger.du Inger Sundquist? Ni är fler som ska få men ingen har väntat.så länge som Inger...


Själv fick jag också en hel del priser med mig hem. Ingen medalj av ädlaste valör men väl en del uppvaktning i silver för vårt SM Nöt. Hur jag än försöker blidka blogger lyckas jag inte vända på den här bilden så ni får helt enkelt vrida på huvudet...



Förutom vandringspriserna överraskades jag med en silverhatt (!), vinflaska med särskilt snygg framsida och ett smycke. Åh, så roligt - och väldigt överraskande!

De mer väntade priserna var att Rom vann IK-2-klassen på KM Får och blev SDV Mästare med fint diplom och så får den fina tavlan bo kvar hos oss ett år till. Dessutom vann Zeke KM Nöt :-) Grattis till alla andra pristagare och särskilt stort grattis till coach Elgemyr som både fick medalj och vann KM Får i VP-klassen med Jovi. De blir nog inte alldeles lätta att tampas med framöver...





3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken upplyftande dag :)

Njut av allt och pussa Rom Raring från farmor. Än en gång Grattis !!!

Helénes klotterplank sa...

Ha,ha nja nog slår ni Jovi på tassarna ett tag till allt. Men man vet aldrig, hon har sina dagar :-) Däremot blir den lilla svår att slå. En svans till!, i hennes samling :-o Grattis till alla fina priser. Dom har ni jobbat hårt för och var er väl värda. Ser fram emot var 2013 ska leda. Får jag vara med och bestämma sägar jag FRAMÅT!

Sari o gänget sa...

Stort Grattis till alla fina priser, ni är så duktiga!!!