söndag, juni 09, 2013

en resa, en valp, en tävling...

Nej, jag ska inte skriva ett mastodontinlägg som utförligt beskriver allt jag varit med om senaste tre tveckorna, men en liten aptitretare ska ni få ;-)

Först ett par bilder från Skottland. Jag klurar lite på hur jag ska lägga upp reseberättelsen, men det kommer mera...
De här två bilderna är från hillen hos Mosse. Vi knallade upp på andra sidan och tränade en eftermiddag. Här är det första hämtet i ett dubbelhämt modell stort, brant och dolt...






Våra kamrater på den vida färden... Valpen Pimm´s saknas men övriga åtta är med. Ted, Zeke, Rom, Floss, Mirk, Sloss, Cosmos och Pax. Vilket gäng :-)

Vi hade förstås alldeles underbart. Inga missöden med färjor, bilar eller skadade hundar. Det tråkiga är att hundarna inte orkar träna så mycket som man skulle vilja, men de har pinnat på bra. Nu återstår att se om de ställer om till svenska förhållanden lika snabbt som de ställde om till flyende får i Wales och Skottland....


När vi kom hem var det dags att åka på nästa utflykt och hämta vår nya kompis. J&Ps Four fyllde ju åtta veckor när vi var borta och nu var det bara han kvar hos Petra och Johan. Av rapporterna att döma var det bäst att hämta honom innan Johan lade beslag på honom för gott ;-)
Han har flyttat in och än så länge gillar vi skarpt vad vi ser. En öppen och social grabb som accepterats av övriga flocken och som jobbar på att få igång katterna i vilda lekar. Det går sådär ;-)






I helgen har det varit VP och IK-1 i Bråfors. Jag hade tagit ledigt från sekretariatet men har varit där och tittat lite. I fredags blev Ewas Birk godkänd vallhund - grattis till det! och bästa uppfödar-Anita åkte från VP:t med fyra nya godkända vallhundar från sin uppfödning. 
Idag tittade jag på IK-1 där både Ewa och Heléne (och ett helt gäng andra klubbkamrater) gjorde fina rundor. Jag blev riktigt träningsinspirerad och ikväll har jag anmält Rom till tävlingar, så nu behöver vi nog snart damma av oss lite :-)

Inga kommentarer: