torsdag, maj 22, 2008

fantastiska män och stryktåliga katter

Idag har jag träffat flera fantastiskt hjälpsamma män...

1) världens bästa kiropraktor har justerat min bröstrygg och axel och han påstod att det inte alls var konstigt att jag hade varit yr...

2) en okänd man stoppade mig och talade om att jag höll på att tappa ett bakhjul på bilen :o)
jovisst, det wobblade oroväckande men bultarna satt fast...

3) min fasters sambo tog in oss på lastbilsverkstaden för att kolla vad det var för fel på hjulet

4) en av Ulfs kompisar satt länge och gullade med Rom när vi stängslade

5) Hussen själv har fixat fårens vatten och snyggat till. Imorgon tänkte vi ta ut kalvarna...

Lille Rom håller på att bli Allas favorit. Han vinner sympatier från de mest oväntade håll och håller till och med på att bli accepterad (inte bara nonchalerad) av flocken. Scott och han leker och ikväll körde Zeke och Rom igång en mycket stökig och högljudd lek i köket... ;-) Bud gör små inviter men det får räcka med det så länge...

Däremot har det kommit in klagomål från kattungarna. De hävdar att de redan är trötta på Terroristen...
Gullspira har tagit skydd i vattenskålen och Yvonnes "Grym" kollar vad Zeke har för plan
Scott är fantastiskt snäll...

Gustaf Vasa får sig en åkturStackars Gullspira blir tilltufsad

man blir trött av så mycket lek...
Förresten, bakhjulet var vint och måste bytas men det sitter i alla fall fast :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Flera fina bilder och fina djur. Har just tittat på Helénes bilder. Det är inte bra att se så mycket valpbilder... Det där med bilhjul har jag lite skräck för, tycker alltid det känns lite osäkert om hjulen sitter kvar./Mona

Anonym sa...

Mmmmm visst e de underbart å ha valp, kan tala om att de växer rasande fort .... 6,5 kg valp var det här ;-) tar för sig av livet med både hjärta och tänder *skratt*
Ha en fin helg,
Kitty

Anonym sa...

Lilla Rom är helt bedårande söt. Nu har du väl beställt en sån där bc som inte springer ifrån hjärnan på tävlingar ;0) Närå, jag är faktiskt nöjd med Helga på Åby gård igår, trots disk. Inte lätt - och hjärnan var med nästan ända in i mål! Man får vara nöjd med det lilla :0)
Meril.