måndag, maj 26, 2008

instruktörskurs och Paris Hilton-lik?

Vi fick ett otroligt tungt telefonsamtal natten till lördag och det har legat som en tung filt över mig hela helgen. Efter viss tvekan så drog jag i alla fall iväg på lördag morgon och tillbringade helgen på instruktörskurs hos Shania Longyard i Sandviken, tillsammans med instruktörerna i SDV (Anita, Lennart, Peter och jag). Fantastiskt fina omgivningar på Högbo Bruk, bra får, fint väder och ett gäng jättetrevliga elever som med glada miner lät oss prova olika träningstankar och diskutera olika teorier. Jag tror att både vi kurs-instruktörer och Shania var nöjda och trötta på söndag eftermiddag?!

Zeke var med och fick ett par träningspass. På lördagskvällen tränade vi på Shanias tackor och på söndagen flyttade vi runt träningsgruppen = lammen, lite innan vi åkte hem. Rom var också med och han har utökat sin fanclub kan jag säga. Vilken plättlätt valp att ha med sig! Han åt, sov och glassade omkring fullständigt oberörd av människor, hundar och får. Han somnar som en stock så fort man startar bilen, han somnade för övrigt precis överallt där han hade chansen. När jag gick med honom på armen fick jag höra att jag var lik Paris Hilton - jag förmodar att det var slut på liknelserna där? och lika bra var väl det ;-)

Inga kommentarer: