onsdag, oktober 08, 2008

Bud

Jag är kvar i soffan, trots Yvonnes kommentar till förra inlägget att vi borde ruska igång oss inför helgen. Rex borde verkligen tränas och Zeke behöver nog putsas till. Förhoppningsvis hinner jag med en kort runda på fredag kväll...
Idag satte Bud lite fart på mig. Han var riktigt dålig igår kväll och idag har jag jagat veterinärer som kunde kolla honom. Idag var han mycket bättre så det var inget akutläge men jag ville ha honom undersökt så fort som möjligt. Falu djursjukhus hade en tid på fredag morgon. Halvbra planering eftersom jag och Rom ska åt andra hållet på valpträff då. Sedan fick jag tag i Olle Rydell som tog emot hemma ikväll så nu är Bud undersökt och medicinerad.
Hans prostata är förstorad så han hade det besvärligt när han skulle göra sina behov. Det verkade trångt i tarmen och han hade ont. Nu har han fått en hormonspruta och ska ha en penicillinkur, sedan är det bara att hoppas att det ger sig med det. Penicillinet ska även hjälpa honom på traven med ett fult sår ovanför ena ögat, som han fick när han sprang in i traktorn (!) igår kväll. Han hade verkligen en dålig dag igår...

Bud är inte allmänpåverkad utan struttar omkring som den gamla stofil han börjar bli. Han går sina egna vägar och utmanar gärna inkallningar och annat som han tycker kan vänta. Mitt i alltihop är han otroligt charmig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, stackars Bud. Hoppas han blir bra fort. Charmig är han och en liten favorit i mitt hjärta. Gillar verkligen den hunden......också! ;-)
Stoooort lycka till i helgen. / Heléne

gail sa...

tror att hans pappa hade samma problem

Anonym sa...

Men lille Budmannen! Den där jäkla prostatan! Kastrera honom så slipper han alla problem.

Vill önska dig lycka till i helgen!
Ha det gott!

Ewa sa...

Gail - jag har också funderat på om det inte var så... Hoppas att det inte är något sådant.

Mackan - på Bud innebär en kastation en buköppning. Inget jag utsätter honom för om det inte är nödvändigt.