torsdag, oktober 30, 2008

Det där med heminredning...

... är nog inte min grej ;-) Här kommer i alla fall en bild av den fullständigt ljuvliga kudden som jag hade toktur och vann på får-SM. Vinner man inte på något annat kan man alltid vinna på lotteri :-) Den är tvåfärgad med ljusgrått skinn på ena sidan och mörkgrått på den andra. Ni kan försöka tänka er hur skön den är... Så här ser den ut "från sidan"

När jag fyllde år fick jag en häftig present av ena systersonen med familj. En signerad tavla av Lars Nerman http://www.larsnerman.com/. Ja, man kan säga att jag blev glad...

Idag har den fått en ram också och gör numera Bud och Zekes GK Vallh-medaljer sällskap i hallen.


Jag skulle köpa en ny mobiltelefon också men gick från affären tomhänt. Det finns ju ingen jag vill ha! :o) jag tror inte att någon av de där telefonerna har potential att göra mig så glad och nöjd som min snygging... Att den inte har fungerat helt ok någon gång har jag förlåtit den eftersom den gjort mig på så gott humör... men jag lovar, jag ska införskaffa en ny innan den här packar ihop totalt.

Istället för en telefon köpte jag en jacka. Jisses, vad är det som händer? Är det atmosfäriska störningar eller vad i hela friden fick mig till ett sådant galet agerande? Det var visserligen 25% rea på den och visst var den snygg men den var fortfarande dyr med mina mått mätt... Nu kommer den riktiga kallduschen: Det står kemtvätt i den! Skulle den här praktiska och ekonomiska (snål när det gäller kläder) människan köpa en dyr jacka som ska kemtvättas??? Istället för en telefon??? Herre, giv mig styrka att stå emot dessa elakartade krafter!

(det är bara 30% ull så jag är nästan helt säker på att den tål ulltvätt i maskin...)

Bild från IK-2banan i Andrarum: Fåren står rakt bortanför hämtgrinden i mitten av bilden.

och allra bäst den helgen var... Kvikk (Lilleman)

2 kommentarer:

/barbro sa...

Heminredning och kläder... Vart bär det hän?
Fast jag är verkligen avundsjuk på kudden!

Anonym sa...

Åhh, jag har också tavlor av Lars Nerman hemma hos mig. De är underbara! Tack för alla snälla ord när jag inte har det så lätt...