onsdag, oktober 29, 2008

en elak härskare

Här är det mycket jobb just nu. Att det dessutom är mörkt när jag kommer hem gör inte tillvaron mer upplyftande. Inte att Hussen har ryggskott heller. Till helgens tävlingar har jag missat att boka boende och idag när jag skulle göra det var det fullbokat. Men det kanske var lika bra eftersom Hussen med ryggskottet ska åka till Värmland och jaga älg till helgen så nu åker jag emellan och slipper därigenom anlita hyresgästen till djurskötare.

Annars är det bra ;-) Jag har återhämtat mig efter resan men igår var jag trött och grinig. Idag lyssnade jag på en föreläsning av Elaine Bergqvist om Härskartekniker http://www.talarforum.se/talare/presentation/elaine.bergqvist/70/55/elaine.bergqvist.html?from=GoogleAdwords&gclid=CP2ojt6pzZYCFQXK1AodOEoqmA och insåg att jag var en brutal Härskare över alla som kom i min väg igår - framförallt Hussen men han har inte hört föredraget så han tyckte nog bara att jag var sur :o) När jag tittade på Adlibris efter Elaines bok hittade jag en annan som ropade på min uppmärksamhet "Få det gjort! : svart bälte i vardagseffektivitet". Särskilt dedikerad till Ewa, skulle det kunna stå...

Krille http://www.3vallare.se/ kom med ett fantastiskt förslag i en kommentar till mitt Skåneinlägg; vi som prickar (passerar...) linjen många gånger på en tävling borde få fler poäng än dem som bara träffar den en gång (typ är på linjen hela tiden...). Det ska jag framföra till domarkonferensen!

Nästa inlägg i den här bloggen hoppas jag blir ett inlägg om heminredning. Vänta bara... Det är ett par inköp som måste göras för att jag ska få ihop ett inlägg om inredning ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter bra det där med extra poäng för varje gång man prickar linjen, det ser jag fram emot att det går igenom. Kunde man sedan få några extra poäng när man lyckas vända djuren också, det är ju inte så lätt (för alla), så vore det ännu bättre.
Eller när man kan få dem att springa runt fålla/malteserkors, det är väl inte heller så dåligt./Mona