måndag, oktober 13, 2008

älgänka

gräsänka heter det väl egentligen men jag är älgjaktsänka. Det är både bra och dåligt; jag behöver inte bekymra mig om något annat än mig själv och göra precis vad jag vill (så lite som möjligt) men det betyder också att Rom är utan dagisplats och jag kommer att vara tvungen att ge tjurarna hö eftersom de hinner äta upp ensilagebunten innan Hussen kommer hem.

Det finns ett bekymmer till och det är att det blir mörkt så tidigt. Jag tror varje dag att jag ska hinna så mycket innan det blir mörkt och så blir det typ ingenting. Snart är det november också :-( Men innan dess blir det en tur till Skåne och fyra starter med Zekeman, det ska bli en kul utflykt och förhoppningsvis får vi många nya erfarenheter.

Till helgen är det kurs igen, det ska bli jätteskoj att se hur det gått för adepterna, jag har inte sett dem på en månad nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad duktig lilla Rom är ;-) Förstår att du är stolt över din lilla pudding. En fråga, har han i sig själv att han ska vända 90 grader eller har du gjort nått för att han ska göra det? Lungt och fint så man får stå päls när man kollar på filmen ju.....
Var ska du tävla i Skåne? Kanske man kunde komma och kolla lite *L
Ha de gött,
Kitty å flåcken

Anonym sa...

Så är det att vara ensamstående, alltid bara behöva tänka på sig själv och alltid få göra som man vill.
Och det förra inlägget med Rom, jag instämmer helt med Kitty. Fantastiskt, jag fick inte bara ståpäls, jag både skrattade och grät. Han är enastående./Mona

Ewa sa...

Jag kan tyvärr inte ta åt mig något av äran över Roms flankeringar mer än att jag berömde och förstärkte dem. Så fort jag talade om för honom att det skulle vara lugnt och kontrollerat så plockade han fram dem och man kan säga att det är precis så det är; lugnt och kontrollerat...

Vi ska till Andrarum och tävla 25-26 oktober. Spännande!