söndag, februari 21, 2010

fortfarande inte enligt planen

Här skulle det komma ett inlägg med bilder och med en målande beskrivning av Rom och Grisen... nåja, den som väntar på något gott ;-)

Det var också meningen att det skulle vara ett inlägg med rapport från dagens träning i Brates fårhus. Sorry, både möte och träning ställdes in eftersom vägarna bara var knappt framkomliga. Igår plogade Hussen upp en liten plan så jag tog ut fåren en kort sväng. Snöoväder och -15 var ingen lyckad kombination med nyklippta får men lite frisk luft fick de i alla fall. De genade genom en snödriva och en tacka fastnade i snön så jag fick lyfta henne därifrån. Suck! Det är inte måttligt nu. Jag fick ett fyspass när jag skottade av altanen. Där var det mycket snö kan jag meddela.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otålig som Karlsson på taket, för er som sett eller läst den sagan.
Citerar: "-Hur länge ska man behöva sitta här och vänta egentligen???"
//Skräddars

Monika sa...

visst börjar det räcka med snö och kyla nu!!! Jag vill att det ska bli vår eller ialla fall mindre snö så vi kan börja TRÄNA TRÄNA TRÄNA.