fredag, februari 05, 2010

nörd

Jag lyxade till det med en ledig fredag idag. Egentligen skulle fårklipparen kommit hit men han var sjuk och ringde återbud för ett par dagar sedan. Vi gör ett nytt försök om en vecka. Den där planerade lediga fredagen kändes lockande så jag tog ledigt, utan att ha några som helst planer för dagen.
Julsakerna har i alla fall flyttat upp på vinden, alltid något ;-) Sedan tog jag en promenad med hundarna på eftermiddagen. Jag fick fart på Trackern i mobilen, och vips var det riktigt roligt att gå på promenad... Tekniknörd? När jag kom hem fortsatte jag i samma anda och installerade Google Earth i datorn och plockade in promenadrutten på kartan och fick då fram höjdskillnad (nästan 70 meters höjdskillnad, inte undra på att det gick långsamt uppför) och diverse annat skoj. Riktigt kul!

4 kommentarer:

/barbro sa...

Teknik i praktisk användning är väl inte nördigt? Bara teknik för teknikens skull...

Anonym sa...

Ledig dag! Lyx! Att du inte tog en tur
till Skräddars och svamlade bort en timme eller två. Det skulle ha uppskattas. Vi kunde ha promenerat i mina berg, pratat hund, lagt upp lite planer för året och FIKAT / Heléne

Ewa sa...

Hihi Barbro, jag vet inte om det är så praktiskt att se på datorn var man varit. Det vet man kanske ändå?
Heléne, erbjudandet kvarstår väl?

Mackan sa...

Meh! Är du en sådan tekniknörd?
Fast...det lät intressant faktiskt.
Jag brukar mäta mina promenader på eniros kartfunktion.