onsdag, april 18, 2012

bokföring, träning, debut och lite till

Jag har precis anmält och betalt till årets tävlingsdebut. Vi för ett försök och åker till Breviksnäs om ett par veckor. Pust! De senaste träningarna har kanske inte varit de bästa vi gjort, men gamle Zekeman har överträffat sig själv och varit Demon-Zeke ;-) Det är väl dags att stämma av hur det ser ut på tävling efter den långa vintern...

Annan träning ägnar vi oss också åt, eller i alla fall hundarna. Springer i skogen några dagar i veckan och så har jag introducerat löpbandet. Vi har bara provat det ett par gånger men när det gäller Zeke, Bud ! och Scott !!! ser det hoppfullt ut, men Rom tycker att det är läskigt. De som knallade omkring obehindrat på det var förstås småkatterna. Gustav II Adolf och Napoleon behövde minsann ingen torkad lever för att tycka att det var kul. Men de åkte mest med om vi ska vara riktigt ärliga. Annars har vi ju hela sommaren på oss att vänja hundarna, det är när det blir vinter, mörkt, kallt och halt som jag ser fram emot att sitta här vid datorn under tiden som hundarna tränar :-)

Vinter ja. Det som skulle ha varit gjort under den mörka kalla vintern men som vanligt inte var gjort var bokföringen. Nu är det i alla fall klart så i morgon lämnar jag in materialet till firman som deklarerar åt oss. Ett dåligt samvete mindre! Nu ska jag bara hjälpa Majsan med hennes deklaration, så kan vi lägga allt sådant bakom oss till nästa vår eller så...

I det här huset saknar vi fortfarande Prins Bertil. Det händer att jag tittar ut och tycker mig se honom, eller tycker mig höra hans välkomnande småprat när jag kommer hem och kliver ur bilen.
Häromdagen tittade jag ut och tyckte mig se honom. Men den här gången stannade jag upp och noterade förvånat att det var Gustav II Adolf jag såg. Han håller på att växa upp till en stor och ståtlig katt som blir mer och mer lik sin företrädare. Dessutom är han ohyggligt orädd och personlig. Jag hoppas han överlever för han är inte precis försiktig av sig...

1 kommentar:

Kung Knut sa...

Då ses vi i Breviksnäs fast jag startar upp säsongen med Öland :)