tisdag, maj 01, 2012

När det inte blir som man tänkt...

Huga, jag vet inte var jag ska börja. Det har hänt en del senaste veckan...
Tävlingarna och årsdebuten på Breviksnäs till helgen är inställda. Det känns som det inte gör något alls. Min träningsinspiration har tagit semester.
I fredags skjutsade jag in Majsan till akuten. Det visade sig att hon haft en stroke och hon är inlagd för observation. Hennes skyddsängel sköter sig med den äran, så vitt vi kan se så är hon redan helt återställd. Nu hoppas vi att de ställer in medicinerna och skickar hem henne. Vi har tagit promenader med Rex i stadsparken och nu längtar hon hem.
Så Rex är här. Han är otroligt enkel och det har fört med sig att jag gått långpromenader med hundarna istället för att ta fyrhjulingen. Något bra med det också ;-) Här kommer en bild på långbenta ligan. Scott var i koppel...

När jag var liten kom först tussilagon, sedan blåsippan och sist vitsippan. Nu är det allt på en gång...

Eftersom vi ändå är inne på sjuktemat så har Hussen åkt till Avesta lasarett men det var i alla fall planerat och efterlängtat. Han ska bara sova över där och kommer hem i morgon bitti. Men ändå...

Så de lediga dagarna har mest ägnats åt sjukbesök, stängselunderhåll och promenader. Ingen träning alls. Men i förmiddags släppte jag ut tackorna med lamm i hagen så de fick äta lite grönt. Rex och Rom fick passa på dem så det var i alla fall lite jobb. Själv satt jag på en sten och njöt av solen. Och häromdagen hade en av kalvarna upptäckt att han kunde ta sig ut när jag lämnade luckan på glänt så då fick Zeke göra en insats. Men nu börjar träningsinspirationen komma tillbaka - nu när det ska jobbas igen... Nu kommer årsdebuten att ske på nöt istället så nu får vi försöka komma igång och träna lite på nötter.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Men... Hälsa så gott till MammaMajsan att hon ska krya på sig.
Kram
från oss i Kolpelle

P.S. Ha det gott Du också, Gräsänling. D.S.

Anonym sa...

Hälsa till Majsan ifrån mig också att krya på sig. Ta hand om dig själv o husse också.
KRAM
Ewa,Irja&Birk