söndag, februari 23, 2014

guldregn


Det rasslar på bra nu.  Massor att göra på jobbet och en hel del på hemmaplan. I fredags morse hittade jag en ungtacka som fastnat med huvudet i grindarna i sin iver att stjäla hö från utsidan :-( hon var i så dåligt skick att Hussen fick komma hem och skjuta henne.

Igår gjorde vi en utflykt till Gävle och tittade på en ny bil och det blev affär... en liten guldglänsande (nåja, brun i alla fall) ganska ful Farmor-Anka-bil men den gick verkligen bra och jag tror att jag kommer stortrivas med den. Jag får hämta den kommande helg eftersom jag tyckte att vinterdäck och motorvärmare var bra att ha...


idag hade Södra Dalarnes Vallares årsmöte och traditionsenligt bjöds det på tårtor. Tårtor som var rena konstverken dessutom :-)



 



Rom tog nästan storslam. Vinnare av KM Får i IK-2, vinnare av hämtpriset och SDV Mästare. Det var med blandade känslor jag tog emot priserna. Stolt och nöjd över vår fina säsong där framförallt sommarens nöttävlingar och höstens fårtävlingar var vår absoluta topp, men också med en sorgsen tanke om att han inte kommer att få vara med och försvara de här titlarna nästa år. Men om det var hans avslut som tävlingshund så slutade han med flaggan i topp...



Roligt, roligt var att Heléne och Jovi vann Framtidslöftet, dvs klubbens bästa IK-1/NN-1 hund. Så välförtjänt och så stolt Heléne ska vara över att tagit Jovi dit!

Nu, telefonmöte.... Pust!

1 kommentar:

Mackan sa...

Grattis till guldbilen! Den är inte FUL!! Den är läcker!
Grattis även till alla fina utmärkelser! De är ni så väl värda!