fredag, mars 04, 2016

Lite tjatigt


... kan det ju bli om jag bara skriver om träning. Dels blir det inte så ofta och så kanske ni vill veta något annat? Sedan sist har vi... tränat ;-)
Med Heléne och Lennart i helgen. Four och Loobo är i alla fall inte dräktiga, vilket förhoppningsvis både Gemma och Märta är. Det ska bli spännande med lite valpar i närheten framöver. Men grabbarna tränade på bra (Gemma också - hennes matte passade på att träna ordentligt...)

En alldeles ljuvlig dag med bra träning, blå himmel och härlig temperatur. Heléne var klädd för -25 istället för de +15 grader som det var i solen...

Four delade en del och sedan körde vi några hämt där vi skulle dra in hundarna på gruppen i mitten. Det går att få till men inte sådär snitsigt som jag tänkt, så vi får fila vidare på det.
Under tiden som vi tränade njöt somliga andra på sitt eget sätt...





Scott Drever ja...Han ska fylla tolv i sommar. Han är lite dåligt musklad och har dålig kondis, men annars är han i ganska fin form.


Midja har han också. Inte undra på när man ser den här bilden att veterinären tyckte att han var i tunnaste laget

 Apropå veterinärer så har jag köpt sista flaskan ögondroppar till Rom. Han ska droppas två gånger i veckan fram till påsk så det går inte åt många droppar, men dropparna har bara en månads hållbarhet så jag får köpa nya med jämna mellanrum. Men nu så... är det sista flaskan påbörjad. Sedan ska ögat vara läkt och det ser inte ut som det blev mycket ärrbildning alls.





Sist en bild på ungtackorna som är träningsgrupp nu. Förhoppningsvis kommer jag att sälja fem stycken i vår, men än så länge har jag femton så det går alldeles utmärkt att träna delning och hämt med flera flockar. Någon som är sugen?


Inga kommentarer: