lördag, augusti 19, 2006

Det blev inget jobb torsdag fredag - i alla fall inte fysiskt på jobbet. Jag sjukskrev mig 50% och ägnade förmiddagarna här hemma åt de 150 nya mailen och försökte skaffa mig en bild av vad som hänt under min semester. Den Förskräckliga Hostan är äntligen något bättre men det går väldigt tungt. Idag missade jag även "kändismatchen" i fotboll som var mellan damveteraner och herrveteraner i Stora skedvi IK. Det retar mig oerhört för det hade jag verkligen sett fram emot :-( Jag vet att det är knäppt men jag är fortfarande ohyggligt fotbollssugen... Kanske skulle man... *aj, slår sådana tankar hårt ur huvudet*

Zeke tränade lite igår och det var ingenting annat än katastrof (!). Det var inte hans fel och han gjorde som vanligt så gott han kunde men jag var verkligen inte i form och jag var helv-iskt arg på Bud som jag kom på med att tjuvvalla och som dessutom kom tillbaka och lade sig i Zekes träning... Stackars lillehund märkte förstås att jag var arg och det blev inte särskilt bra.

Igår kväll åkte jag, Ulf, Tam och Zeke upp till en bekants sommarstuga. Den ligger helt ensam vid en skogssjö, utan indraget vatten, toa och el och det är bara så ljuvligt knäpptyst däruppe. Ulf har planer på att vi ska sätta upp en liten stuga vid samma sjö. Tam och Zeke har badat, vi har metat och grillat och bara njutit av tillvaron. Skönt!

Baggarna är inte nöjda med betet i någon hage. När de ätit upp godsakerna promenerar de igenom stängslet trots extra trådar och el. Jag förstärker stängslet och sätter upp en tråd till där de går ut och de hittar ett nytt ställe där de kommer ut :-( Igår stängde jag in dem i kalvarnas box och tänkte att de får väl gå där så vi vet var de är. Idag på eftermiddagen mötte jag dem på gårdsplanen, förnöjt betande... De hade lyckats peta ner plywoodskivan som jag stängt med trots att den var finurligt (trodde jag) fastkilad. Idag fick Zeke ta in dem, det har varit Buds jobb tidigare. Det gick fint, Zeke blir lite het och "på" när det är sådana där specialjobb, jag tror att det är hans nya sätt att visa osäkerhet, förut blev han seg och tveksam, nu gasar han istället.

Inga kommentarer: