tisdag, augusti 15, 2006

kraxigt, bilköp men inget tält

Den Färskräckliga Hostan regerar fortfarande... Jag känner mig inte helfräsch precis. Ikväll komer familjen och ska uppvakta Ulf som fyller år i morgon (dock inte alls så många år som undertecknad kommer att fylla framöver ;-) ) och jag hade gärna sett att vi kunde sitta ute eftersom jag känner mig som en levande smitthärd när hostattackerna slår till. Vädret ser dock ut att sätta käppar i hjulet för sådana planer så jag får väl hålla mig på avstånd.

Konstigt nog hostar jag nästan inte alls när jag tränar Zeke ;-) Han fick ett kort pass igår igen. Fortfarande stora framsteg och flankerna blir stadigt bättre.

På kvällen var vi ut på shoppingtur. Det var jag på förmiddagen också men då blev det billigt eftersom de nästan inte hade något hemma som jag skulle ha. Kvällens resa blev typ 115000 kr dyrare när Ulf köpte en ny(are) pickup... Den han har är verkligen usel så han behöver en ny, men det är mycket pengar. På bilfirman hittade jag en intressant pryl: Ett tält som man kopplar ihop med bilen. Jättefiffigt! Mer info hittade jag på http://www.vivinova.com/ jag försökte få Ulf att övertyga firman om att de skulle skicka med ett tält om han köpte bilen, men han är ingen driven förhandlare ;-)

Inga kommentarer: