onsdag, augusti 02, 2006

grisar igen, kurs och lite annat

På väg till kvällens kurs passerade jag Forsa Gård och deras Krav-grisar igen. Eftersom kameran var med stannade jag till och tog ett par bilder.
Där finns små söta grisar
och deras mammor som är lite större och inte fullt så söta

Bilder från kursen kommer snart att dyka upp på klubbens hemsida http://sdalarne.svak.se Idag var det lite spridda framgångar, löptikar, stirriga hanar och allmän oreda inledde första passet men sedan blev det bara bättre. De flesta provade på att valla Gunillas flock med ett femtontal bagglamm som inte var så mycket vallade och där var tanken att hundarna skulle få agera ganska fritt och lära sig vända flocken och balansera den utan mycket stöd.

Vad härligt det var att vara efterlängtad här hemma. Scott sov på min fötter hela eftermiddagen och Mette-katten fick ett kelanfall med min väska. Scott kom t.o.m. och lade pipråttan bredvid mina fötter, var inte det en kärleksförklaring så säg ;-) De andra hundarna verkade också tycka att det var bra att ordningen var återställd och både Bud och Zeke var väldigt angelägna om att komma med i bilen när jag skulle åka till kursen.

Du har väl inte missat den lilla bildserien på kattungarna på min förstasida? http://home.swipnet.se/samewa

Inga kommentarer: