måndag, augusti 28, 2006

träning i regn

Tänk att det finns människor som på fullt allvar tror att man har en skruv lös för att man tränar när det regnar... och tänk att jag ska bo ihop med en av dem... Idag väntade jag till störtregnet gett sig och informerade vederbörande om att jag går ut och tränar en sväng. "I regnet???" säger han förundrat. "Det regnar väl inget just nu, det har slutat" svarar hon med skruv lös och går ut med Bud. Det var alldeles sant att det hade slutat men i ärlighetens namn hann vi inte träna särskilt länge förrän det började igen. Eftersom hon med en skruv lös var iklädd stickad tröja, shorts och gunnistövlar blev hon snabbt blöt och då var ju skadan redan skedd. Dessutom behövde Bud en riktig genomkörare - han ska ju tävla snart, gudbevars ;-) så vi gick där i regnet... Fram och tillbaka, fram och tillbaka och Bud gick riktigt, riktigt bra (tror jag, han var lite svår att se genom regnet ibland). Dessutom behövde han knappast få värmeslag så han jobbade på riktigt tappert.
Man kan ju inte bli mer än blöt så det var lika bra att ta ut Zeke också. Då började det dessutom bli mörkt ;-) men det var tillräckligt ljust för att jag skulle se att han har väldigt svårt för höger- och vänster. Han gissar gärna och när det blir fel blir han så angelägen att göra rätt att han chansar ändå mer och inte ens tar Liggkommandona... Hej och hå, något att jobba med. Men det ska väl lösa sig, hoppas jag.
När jag kom in hade mannen som inte kan förstå varför man tränar i regn gått och lagt sig. Det är också en konstig prioritering; att gå och lägga sig istället för att roa sig på nätet och blogga lite. Men det får vi ta en annan gång... Jag hävdar fortfarande att det är minst lika korkat att sitta still på ett älgpass i hällregn en hel dag, men vi har lite delade meningar där - också ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Rätt kul Emma gör likadant som Zeke när vi tränar, kan ju inte till hundra höger vänster och när det blir fel så är lika bra köra fullt ut utan att ta stoppet.
Garanterat unghundsfel!
Kram matte och Emma!
Håller tummarna så Buds tassar håller.

Anonym sa...

Oj vad världen måste vara full av tappade skruvar, eller iaf lösa ;-)
För här är en till. I går hade vi först hyfsat uppehåll sen när det började stå som spön i backen då går en av de lösa skruvarna ut och tränar (så vi e likadana i Skåne).
Lite käckt är det när man ibland ser fel i mörkret och försöker få katten att gå åt ett visst håll för den är på fel ställe när doggen undrar var man pysslar med för han har varit på rätt ställe en bra stund ha ha. Fedeughh är dagens inloggnings bokstäver till dig.....skulle på skånska nog kunna bli den fete indianen *L
E man knäpp eller........
Vi får väl ha med ett "dagens" oxå...
Ha god sikt när du vallar, annars vete KATTEN vad som händer...
Ha en fin dag, det regnar så jag måste ut å valla lite (hi hi)
Kitty

Anonym sa...

Är inne och läser här med jämna mellanrum, jättekul att följa träningen av båda dina hundar!
Måste tillägga att bilderna på kattungarna är så vansinnigt söta! Är egentligen ingen kattmänniska, men såna bilder får ju vem som helst att smälta ;o)
Lycka till med dina fina hundar!
Mvh Tina
Ps. lustigt nog så bloggade jag själv om regn o rusk och att sambon sitter hemma ist ;o)

Ewa sa...

Tina, kul att du tittade in! Jag funderade länge på vilken Tina du kunde vara och nu har jag en teori. Lämna gärna fler ledtrådar ;-)
Konstigt att de verkar tåla regn så dåligt de där sambona :o)

Kitty; just nu är dkzfy koden. Klarar inte att uttala det heller ;-)