onsdag, augusti 23, 2006

mera träning och jobbar igen

I måndags kväll tränade vi. I går kväll fick Zeke lite riktigt (och svårt!) jobb när Mona skulle komma och hämta sina får. Några lamm och tackor skildes och det var inte det lättaste att få loss flocken från fållan. Zeke kämpade länge med ett lamm som bara rusade tillbaka men efter många försök plockade han fram pappas djurkänsla och väntade ut lammet. Sedan följde hon med gänget fint men det var mycket drag tillbaka till de andra. Mycket duktig Lillehund! :-)
Ikväll har vi också tränat och det går bra nu...

Mycket jobb annars. Man behöver lufta hjärnan på kvällarna ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm trodde jag hade grattat din Ulf när han fyllde men det försvann tydligen och allt annat i det ínlägget med... ;-(
Har iaf uppdaterat våran dagbok, lovar att försöka vara flitigare med det, e ju så kul å skriva ju. Du e ju jätteduktig och flitig med dagboken nu ;-)
Låter rusktigt med tjur ovanpå bc... tur att det slutade lyckligt.
En tanke om Den förskräckliga hostan. Jag gick omkring med en snarlik historia för en del år sen som inte ville ge med sig, skitjobbigt helt enkelt. En doktor skickade mig till allergi i Lund och en smart doktor som förstod att det var jobbigt sa vi väntar inte på utredning vi testar allergi piller (telfast) och se det tog två dagar så var man människa igen (har gått på dem sen dess...slutar jag kommer det igen)
Sen visade det sig att jag hade över reaktiva luftrör, dvs de reagerar på fukt, damm, kyla osv (hi hi du kan ju räkna ut vad doktor älskar mitt jobb). En liten rosa pilla och livet leker igen ;-)
Absolut värt att testa och inga biverkningar som trötthet eller så (vilket man blev av Den förskräckliga hostan). En liten tanke bara (kommer jag alltid med "tankar" eller...;-)
Kram, Kitty
Pussa på Stevie, han verkar så söt