lördag, december 16, 2006

monster

Det bor ett monster i vår hall!
När vi kom hem efter att ha hjälpt mamma bära möbler häromkvällen tog jag in hundarna, alla fyra sprang in som vanligt, när de passerade hallen för att hälsa på husse som redan var hemma var det kollektivt tvärstopp på alla fyra. De vädrade intensivt, någon av dem lyfte blicken och plötsligt stod alla fyra och glodde upp i luften med stora ögon och spridda reaktioner. Jag lyfte upp dem för att de skulle få titta; Scot försökte smaka på monstret och har sedan dess vaktat det... Tam och Bud var avvaktande men intresserade, Zeke tyckte att det var jätteläskigt och ville bara ner. Vad kan du detta vara? Det är vitt och brunt kan jag meddela som ledtråd. Bild kommer så småningom men ni kan ju få fundera lite ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett pepparkaks hjärta med vit glasyr? Vitt hmmmm nått med snö ...nä inte inomhus ju, ehhhhh (kliar mig i håret) det där bruna ställer till det, iiiiiiiiiihhhhh berätta vad ääääääääär det för monster ;-)
Hmm ni återanvänder granen från förra året (bör ju vara ganska brun) och har klistrat på nya barr med spray snö, ,,,,men i taket....
Ahhhhhhhhhhh jag ger upp .........
Du får en nybakad nyttig pepparkaka och en nybakad nyttig lussebulle om du berättar... ;-)
/Kitty Nyfiken

Ewa sa...

En ledtråd till: Monstret flyttade in när husse var hemma och inte jag ;-)

Anonym sa...

Är det Scott som är orsaken till monstret månn´tro? En sån´där som hussar smyger i skogen för och försöker lägga "krokben" för???

jag vet!!
Tomte med vitt skägg och brun luva.
Tomte på väggen??!!?? Näää....det är för vårdslöst i dessa juletider!
BERÄTTA...!!!

Ewa sa...

Nej, Scott hade inget med det här monstret att göra men han gillar det (han är inte rädd för monster han inte) ;-)
Du är rätt ute i att det är något på väggen, dock ingen tomte...

Anonym sa...

Jag tänkte att Scott hade fått en "smällkaramell"-trofe till jul för att han varit så duktig!??
huuumm....???