onsdag, december 27, 2006

shopping och veterinärbesök

Pust, jobbig dag för en som är ledig ;-) Besök hos frissan, lite shopping, visit hos en kompis där jag slog äldsta sonen i något märkligt airhockeyspel (jag lovar att han grämer sig...) , mellanlandning hemma för att hämta hundar, veterinärbesök, apoteksbesök, tvätt av kläder inför Finlandsresan. Allt med träningsvärk efter juldagsfotbollen ;-)
Om vi börjar med shoppingen så blev det inget skrivbord. Det blev en julblomma, ett par stövlar, en väska, ett par dvd-filmer och champagneglas men inget av de objekten hjälper mot oredan på kontoret :-( Det betyder att jag måste göra någon ytterligare inköpsresa, suck!
Veterinärbesöket var för Scott och Tam. Scott har slickat och kliat på en fläck bredvid svansroten och fick sina analsäckar tömda och fick en penicillinkur med sig hem. Jag var lite orolig för Tams mage som vissa kvällar låter som ett inbördeskrig och han luktar illa i munnen så där blev det också lite medicin med hem. Vi ska ju åka på kryssning så det kändes som lite taskig tajming att mamma, som ska vara hundvakt och jordbruksavbytare, måste hålla på med medicinering men vad gör man inte...

Jag har inte ens hunnit träna hundarna idag och det är inte alldeles säkert att vi hinner så mycket imorgon heller. Det känns som bortkastad ledighet på något sätt ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, visst går tiden fort när man har roligt! Märkligt att shopping aldrig blir som man tänkt.
Ha en skön kryssning!
GOTT NYTT ÅR!

Anonym sa...

hej, det var intressant! Hugos mage låter också som ett gerillakrig vissa dgr!! Vad fick ni för diagnos/beh till Tam??
Shop til you drop! Hjälper mot det mesta!!!! kraamar och GOTT NYTT ÅR!!!

Cathy sa...

Hej, håller med Lottie. Roscoe har ganska dålig andedräkt men hans mage låter inte så mycket (som jag märkt när han är i närheten i alla fall). Hoppas du läser detta eftersom det var ett tag sedan det var nyår:-)