fredag, september 30, 2005

besiktning... och cyklar ;-)

Imorgon är det dags för slutbesiktning av vårt husbygge... Lite pirrigt är det allt, med tanke på allt som gått galet hittills... Men det ska väl gå bra hoppas vi. Senare imorgon åker jag, Bud och Zeke ner till Gryts skärgård. Vi ska bevittna SM i fårvallning - det ska bli en kul helg. Vi hejar allt vad vi orkar på klubbkompisen Chrille, men även Gunnel och Lottie ska få vårt stora stöd ;-)
Vi har inget ordnat boende så vi får se om det blir "sovplats bilen" eller om det ordnar sig på annat sätt.
Idag har kvällen varit vikt till städning inför besiktningen - det är sådana dagar jag känner för att låta hundarna flytta ut i hundgården - det är inte klokt vad mycket hår och damm och grus det samlas på golven... :-(
Förresten, jag har inlett en ny karriär som cykelhandlare! Jag har köpt ett parti med 24 begagnade cyklar som jag tänkte sälja vidare och bli rik som ett troll på kuppen :-) i alla fall var det en möjlighet för Ulf att äntligen få en ny cykel. Några har jag sålt redan. Eventuellt hugade cykelspekulanter som läser här kan höra av sig (i gästboken eller via epostlänken på första sidan) så talar jag om vad jag har...

Inga kommentarer: