onsdag, september 14, 2005

Bud och hans tassar

Jag har fått några frågor om hur det går med Bud och hans tassar. Faktum är att efter en månads Rimadylbehandling har jag inte märkt någon skillnad alls. Nu har jag tagit "fan i båten" och kommer att testa en homeopatbehandling av honom. Helt tydligt har han en massa slaggprodukter i kroppen som han inte lyckas bli av med (det har jag hört från flera håll, att hans immunförsvar är hårt belastat) så nu testar jag en kur. Sedan kommer jag att ge en ny Rimadylkur om och när han känns fräsch för övrigt. Som han är nu kommer inflammationerna i tårna att blossa upp ögonblickligen när jag slutar med Rimadylen - om de ens läker ut...
Det ska bli spännande, jag är skeptisk till sådana här behandlingar men det känns som jag inte har något att förlora. Det vore skillnad om Rimadylen gjorde honom frisk, men så är det ju tyvärr inte :-(
Han är vid gott mod annars, busar med de andra hundarna och är frustrerad över att vi tränar så lite. Den lilla träning som varit har varit både upp och ner; när vi hjälpte till i Bråfors i helgen var han katastrofhet och lyssnade inte - då blev han rejält flåsig också. Hemma har han gått drömrundor... Upp som en sol... du vet ;-)

Inga kommentarer: