söndag, september 11, 2005

läget

Dagen har jag ägnat till att gå i möbelaffärer med trevligt sällskap av ett par kompisar. Birgitta skulle provsitta soffor ch jag ska ju fortfarande ha det mesta... Jag har i alla fall köpt en matrumsmöbel! Fortfarande inget köksbord men så är det när man är hopplöst omorden ;-) Imorgon ska jag vara funktionär på en träningstävling inför vårt Lokalprov, ska bli kul att se de hundarna.
Zeke tränade lite igår (aapropå lokalprovshundar, haha!!!) och han har inte köpt det där med att gå runt fåren helt och fullt - han vill fortfarande driva, driva, driva :-) Värre problem kunde man ha ;-) men igår gick han runt fint utan allt för mycket hjälp, han håller ut bra om man bara får honom att förstå vad det är jag vill att han ska göra och han har inga dumheter för sig. Men det gäller att vara med och se att han fortsätter på bågen runt, så att han ine avbryter och börjar driva istället. Han är mycket lyhörd och vill verkligen att hans matte ska vara nöjd, det går verkligen inte att låta bli att älska den hunden :-)

Inga kommentarer: