lördag, november 08, 2008

han gör mig så glad....

Nja, det var inte Hussen jag anspelade på den här gången. Han har varit och jagat älg idag och kommer snart att bidra till att köttfärspaketen blir fler :-)

Den lille man som gör mig så glad är förstås sju månader Rom. Idag har han tagit loss tackor från fållan och föst iväg dem från de andra. Han tänker och han undrar vad jag vill men han hanterar får såååå fint. Inte en gång utmanade de honom...
Jag är medveten om att det kommer bakslag och att hans utveckling inte kommer att vara så här spikrak, naturligtvis kommer det att komma tider när jag förbannar hans allvar men när det gäller den här killen gillar jag att fokusera på nuet ;-)

Ann-Jeanette och Raiyo har varit här och tränat. Vilka framsteg de gjort! Hoppas att mina tips kan bidra till att utvecklingen fortsätter...

3 kommentarer:

Anonym sa...

HÄRLIGT vad duktig han är, fina fina Rom!!!

Ladden han var bara heeeet & jobbig vid samma ålder.. ;)

Linda

Anonym sa...

Duktig kille!!
Han kommer säkert att göra dug glad många år framöver.
Vi ses i veckan / Heléne

Anonym sa...

Nu blev jag oxå glad !!
Härligt med sådana rapporter.
Syster Kim glädjer mej oxå mycket i vallhagen.
Kram från
Anita Trixa och Kim