måndag, november 03, 2008

sådärja

Nu är vinterhjulen monterade på bilen. Jag var förmodligen den enda i vår klimatzon som inte byttre till vinterhjul i helgen men jag hade verkligen ingen lust (eller förresten, enligt Barbro var det många med sommardäck ute och åkte samtidigt som henne i morse så jag kanske inte var alldeles ensam i alla fall) ... Nu är de i alla fall på plats.

Sådärja två; nu har det hänt! Den nya telefonen är införskaffad och såvitt jag vet har inte gamla trotjänaren lagt av heller ;-) Kvällen har ägnats åt väsentligheter som att ställa in blogg och mail ;-) vilken nörd man är...

För övrigt känner jag mig mörbultad efter dagens massage. Ny massör som var såååå bra men det känns att ryggen fått sig en genomkörare.

Ikväll har hundarna kalasat grisöron. Imorgon blir det inga grisöron för då är det fasta som gäller för Bud. Han hade rejält ont i går kväll så nu får han pytteportioner med mat så att det inte ska bli så jobbigt för honom. Han lär inte svälta ihjäl på tre dagar men jag står inte ut med att höra honom ha ont. Onsdag morgon lämnar jag honom hos Sören och sedan håller jag tummarna.

Nu ska jag chocka den mörbultade kroppen med att gå och lägga mig. Före klockan 22. Det börjar bli vintertid i min kropp nu tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Bud. Lider mer med honom än med dig, faktiskt ;-)Jag vet inget värre än barn och djur som inte mår bra. Man känner sååå maktlös. Vinterhjulen kommer nog väl till pass. Med plusgrader och våta körbanor på dagarna och minusgrader på nätterna kan det vara halkigt när du far till jobbet. Vi vill ju inte att något händer dig. Ha det gott / Heléne

Ewa sa...

Du har helt rätt, Heléne. Det är MYCKET mer synd om Bud än om mig.