onsdag, november 26, 2008

invasionen från Norrby

Kom till veterinär Sören i morse med en hund och två katter. Alla skulle kastreras. Det var Gullspira och hennes bror Gustav Vasa som fick följa med på utflykt. Roliga katter, de gillar att åka bil trots att de knappt åkt alls innan.

Bud är opererad, såret är litet och ser fint ut, han ska få Rimadyl några dagar men för övrigt så är det bara att vänta i tratten tills stygnen ska tas om knappt två veckor.
Han är en riktig favorit på veterinärmottagningen (också). Charmar med sin inställsamhet och är tyst och snäll (det var bara när en annan hund började yla som han tog andrastämman), men är glad för all kontakt och blir förstås jätteglad när jag hämtar honom. Hussen föreslog att Bud skulle bli deras mottagningshund och flytta dit men jag tror inte att det var så allvarligt menat. När det nu varit så mycket trassel är det skönt med en hund som gillar läget och gör det bästa möjliga av det. Nu återstår det bara att se vad det här innebär för lugnet i vår flock...

Apropå Lexas kommentar till gårdagens inlägg; idag kan jag hålla med. Idag är det djupt synd om Bud. Min förkylning är i alla fall inte sämre så där finns det ingen anledning att klaga (det gjorde jag ju igår).

Imorgon slaktar vi bagglammen och en tacka. Det ska bli skönt att få det gjort. Sedan blir det skinn, korv och rökt lammfiol till salu.

Stackars hyresgästen är kvar på sjukhuset, isolerad :-( Stackarn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har du en köpare!!
Heléne