onsdag, april 06, 2011

babyboom

Idag var det lammboom. Med tjugo tackor totalt, som inte är flushade förväntar man sig inte att fyra ska lamma samma dag.
Mellan lammen fotade jag lite...

Det här är L8. Ibland tycker jag att hon är det sötaste jag sett, ibland tycker jag att hon ser ut som mördaren i senaste Beckfilmen - ni vet med en sådan där vit huva över huvudet...
hon har i alla fall border-collie-svans ;-)

Familjeporträtt

Lustig variant, mer långhårig än ullig liksom.,,

En rätt kul bild som skulle kunna vara Bildgåtan någonstans

Så här ser den ut när den inte äter (jag har just nu ingen koll alls på om det är en "hon" eller en "han" men det är klart flest tacklamm så jag kan chansa på "hon")

också ganska söt

Så, nu ska jag gå ut och kolla om fåren tycker att vi är klara för idag.

Min telefon är tillbaka - jag är en hel människa igen. Dessvärre får jag börja om med Angry Birds men det kan jag leva med ;-) hoppas jag inte får ont i armen igen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Full fart ser jag. Vilka söta lamm du får. Ingen är lik den andra. Fina bilder!!
Ewa&Irja

Helénes klotterplank sa...

Ha,ha...Reklamera reparationen! Döda redan dödad gris. Det skulle ingen behöva finna sig i. Söta lamm. Dom ser verkligen olika ut.

Ewa sa...

hihi, jag visste att du skulle förstå mig när det gäller grisarna :-)