måndag, april 18, 2011

bokslut över dagen

bra:
underbart väder
jag började dagen med att slå fast några stängselstolp som sviktade, bra motion
Zeke fick jobba stenhårt för att få ut tackor med lamm till fårnätsfållan
Fåren har varit i sin hage hela dagen
Zeke fick jobba ännu mer stenhårt för att få in tackor med lamm - framförallt lamm, när de skulle in till kvällen
det kliar som f-n i mitt ben - antar att det betyder att det läker?
har lämnat bokföringen "just in time" dvs på absolut senaste dagen... men i tid
har vaccinerat Bud och Rom samt fått Scott Drever behandlad för inflammerade analsäckar som vi inte visste om - men det var en rejäl inflammation så han kanske blir som ny nu
Fick Rimadyl utskriven till Bud och passade på att köpa Seraquin som gör susen för hans tassar
har gjort en alternativ hage till fåren som de får vara i några dagar (se dåligt-sidan)
köpte lite godis på Systembolaget och firade allt det här med en Guiness nu ikväll
lyckades återfå det svenska tangentbordet i telefonen

Dåligt
Både tackor och lamm blev stressade av att forslas till ny hage
Några stackars lamm blev tokrädda när de inte hittade tillbaka in i kväll och deras mammor sprungit före eftersom det vankades mat
Lammen var helt slut efter dagen så i morgon kommer både tackor och lamm få vara i en rastfålla utanför fårhuset så att de kan gå in och äta och vila. Fållan är gjord av grindar så jag tror att det fungerar
Dyrt hos veterinären
Dyrt på apoteket
Dyrt på systemet
Mitt ben gör ont!

Nåja, tycker nog att plussidan väger över i alla fall.

Idag har jag fått förfrågan att föreläsa om Skottland med inriktning får och hundar. Huga! Behöver nog en Guiness till för att skapa inspiration...

1 kommentar:

gail sa...

angående din föreläsning, jag är med i fårfolket. det är ett gäng mycket trevliga entusiastika människor. dom kommer att uppskatta dina upplevelser i scotland. tyvärr kan jag inte vara med, jag jobbar. ha det kul