torsdag, april 21, 2011

oj så bra det här blev

Igår bytte jag en fårfiol mot ett par MuckBoots Eden. Sköna skor som inte gör illa min onda fot, suveränt.
Idag har Hussen börjat gräva. Alltså; han har lånat en minigrävare över helgen... Vi ska gräva ner hörnstolpar till staketen och så ska han gräva ner vattenledning till den nya fårhagen som ska vara klar sista maj.
Ikväll kopplade jag in nya bredbandet. Det gick mot förmodan galant. Jag vet inte riktigt hur Telia tänkte när de inte skickade med några installationsanvisningar i kartongen. De fanns ju visserligen på deras hemsida men -Hallå! om jag ska installera bredband kan de väl inte utgå från att jag kommer åt hemsidan när jag ska installera?
Nåja, mobilt bredband är bra att ha och nu är den igång. Snabbare hastighet och inbyggd router, hur galant som helst. Det var inte förrän jag skulle ansluta telefonen som jag fick problem... De verkar liksom inte passa ihop?


Nåja, riktigt så korkad är jag inte. Den grå telefonen är visserligen den enda fungerande telefon vi haft men idag slog jag till och köpte en ny trådlös. Som efter konstens alla regler anslöts till bredbandet och... vet ni vad; plötsligt kan jag använda hemtelefonen även när datorn sitter i. Jag vet att det låter som "uppringt-modem-problem" men det har varit något trassel med vår telefoni som gjort att telefonjacket vid datorn slår ut alla andra uttag. Nu är telefonen ansluten till samma uttag och då fungerar det! Så bra, då kanske jag kan börja använda fasta telefonen igen ;-)

Oj, vad nöjd jag år :-)

På benfronten kan jag meddela att det mesta blå försvunnit på benet men foten är fortfarande blå och öm så det där med skor är fortfarande ett problem. Benet är mycket mindre svällt, nu är det en rejäl bula där jag slog i - men inte så farligt svällt runt om... Ont gör det förstås fortfarande men det lär jag väl få dras med ett tag.

Och så fåren. Min rasthage av grindar har efter vissa modifieringar fungerat. Första dagen hade de rivit grindarna men efter ombyggnad har jag hållit dem inne i två dagar nu. Det tar sig!

3 kommentarer:

Telia Kundservice sa...

Hej!

Mitt namn är Erika och jag arbetar på Telia Kundservice.

Jag skulle bara vilja ursäkta denna miss från vår sida, givetvis skulle det ha följt med en bruksanvisning.

Hoppas du får en riktigt glad påsk!

Med vänliga hälsningar

Erika Börjesson

Mackan sa...

Asgarv! Har du på riktigt en gammal snurratelefon?! Coolt att telia hugger som kobror på dina inlägg. :)

Jag har svarat ang filformat i min blogg. Ha det riktigt skönt in påsk med de skorna och allt.

:)

Ewa sa...

ja Mackan, snurrtelefonen kan man lita på :-)
men den är jobbig att ringa på, det tar en evighet att slå mobilnummer... nolllllllllll, sjuuuuuu, nollllllllll, och så vidare ;-) och ringer man till ett företag kan man ge sig f-n på att de säger "tryck 1 för..." då är man lost.