söndag, mars 11, 2012

det där med vår... är det så himla bra det?

Vi har haft en härlig dag i min fårhage idag, kamraterna och jag. Bra jobbat av både hundar och mattar.
Idag var Marie och Sarah med. Majsan var publik.


vi har fått en ny bekantskap, Sarahs Simba som börjar tända till. Det kommer att bli jättebra!





Jovi har hittat ett fint driv...



.. och pinnar på bra i flankerna


Det där med vår är väl mysigt. Eller?!

Varför i hela friden skulle jag ta ut alla tre idag?


De här är renare och lite sötare. Äldsta lammet...


och hennes hittills enda kompis, ett bagglamm




Lille Gustav II Adolf har varit ute på äventyr idag. Om man blir blöt och äcklig om tassarna kan det vara smart att gå på en stege...



Hoppsan, ramlade ner!


Upp igen!

2 kommentarer:

Helénes klotterplank sa...

Tack för idag! Jo, lerigt kan jag skriva under på. Men det gör mig inget. Snö o isfritt, slut på att frysa och pulsa. Hurra!!!! Härligt med Zeke idag. Ni kan behöva lite medvind. Rom kommer att utvecklas i ett rasande tempo nu när vi hittat svårigheterna. Men med snar risk för flin, måste jag hitta flera. Snabbt!,hi,hi.

Ewa sa...

leta på du! det där är vi snart igenom :-) och då ler jag fånigt igen!