lördag, mars 24, 2012

kalas, motion och lamm

I veckan fyllde Rom Raring fyra år! söt och rar var ju redan från början(här skulle det vara ett hjärta men det klarar visst inte blogger...)men sedan hade han i och för sig en period när han... hm, inte var så snygg, eller?
känner ni dinosarius Rom liksom ;-)

Det har förstås hänt en del på de här åren men jag nöjer mig att konstatera att han är min typ. Jag gillar honom!

I fårhuset har det börjat hända saker, 17 lamm nu varav de sju senaste är födda inom ett dygn. Rackarns fina är de också :-)


Hur mycket jag än gillar Rom måste jag säga att när det handlar om lamm ligger han i lä. Morbror Zeke klarar det Så mycket bättre. Å andra sidan; när jag letade i bloggen efter bilder på Rom som liten hittade jag ett inlägg om att jag försökte få Zeke att komma underfund om hur man flyttar lamm. Har han inte alltid kunnat det, alltså? Då borde ju Raringen också komma på det :-)

Roms födelsedag firades med lite träning. Dock inte med får :o) Husse har äntligen fått ordning på fyrhjulingen så nu har vi så sakteliga börjat med fysträningen. Hm, matte blir inte jättetränad, men vad tusan?! Man får väl offra sig...

I morgon däremot är det träning med får - och träningskamrat. Roligt!

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Tror jag struntar i att kommentera bild nr 2. Lammen är i alla fall söta ;-)