lördag, augusti 04, 2012

semester med ändrade planer

Nu är det semester igen! Nästa vecka styr vi kosan mot Gotland och fyra dagars tävlingar. Det ska bli jättekul, men en stor smolk i bägaren är att vi inte får sällskap av Heléne, Lexa och Jovi som planerat. Lexa har blivit sjuk och tillbringat ett par nätter på djursjukhuset så de blir kvar hemma :-(  :-(
Ganska självklart men väldigt trist. Vi brukar ha skoj på våra utflykter ;-) Nu hoppas vi att Lexa blir frisk snabbt som tusan och att vi ändå hinner med några gemensamma resor i år.
mer info om Lexa finns i Helénes blogg .

Semestern inleddes med ett maratonpass i fårhagen. Jag hade kursstart med ett nytt gäng kursare och vi avverkade två kurspass idag, både förmiddag och eftermiddag. Jag kan säga att jag är imponerad av de som åker runt och håller kurser. Jag var helt färdig efter dagen. Men det var ett kul gäng och dagen fick fort. Svåra övningar varvades med en ung hund som precis börjat sin vallhundskarriär och som behövde lära sig att det inte är farligt att fåren lämnar hörn ;-) Alla fem ekipagen gjorde framsteg under dagen och jag tror att jag satt myror i några förarhuvud också...

Igår kväll insåg jag att jag är ganska van att vara borta på helgerna. Det var ovant att inte behöva packa - det kändes som packande och sådana förberedelser var helt normalt en fredagkväll ;-)




1 kommentar:

Mackan sa...

Lycka till på Gotland!!