fredag, augusti 31, 2012

Vallsta

Direkt från Knutby tog vi sikte norrut. Först till Lisbeth där vi var lovade husrum och sedan var det tävlingar i Vallsta lördag och söndag. Nu var det plötsligt får och jag förstod att hundarna kanske skulle ha lite svårt att ställa om. I synnerhet som kvigorna i Knutby krävt ganska mycket tryck för att flytta sig...

På lördagsmorgonen såg jag inga fel på Zeke så jag bestämde mig för att starta honom. Han gjorde ett värre-än-vanligt-Zekehämt och kom farande hem med djuren så jag klev av efter hämtet. Jag förstår verkligen inte hur (om???) han tänker i hämten. Efteråt var han stel igen och jag strök honom på söndagen.
Rom hade en knölig runda. Av på framdrivningen eftersom han skrämde djur, rätt ok linjer på fråndrivningen men en banan på krossen - och en matte som modigt satsade på tighta svängar och vek av fåren precis bredvid grinden.... Vid BÅDA grindarna! man kan ju bli galen för mindre men jag trodde verkligen att de var igenom när jag svängde dem...
På söndagen var det bättre, träffade grindarna och slutade på 84 poäng. Det räckte till en femtonde plats.
Systrarna Kim, Meg och Key gjorde fina rundor och det är verkligen en fin kull, de där Movallarhundarna :-) Morbröderna (och Zekebröderna) Rozz och Cap gjorde debut efter lång konvalescens och visade att de är på g.

Här är det Lennart som fållar


På lördagen var det final i Norrlandsmästerskapet. Lisbeth och Joc vann! Så roligt och vilken tur att vi drack ur vinnardrickan redan på fredagen ;-)



Madde fållar


Inga kommentarer: