söndag, mars 16, 2014

en söndag i utbildningens tecken

Först tränade vi, dvs jag och




tillsammans med Heléne,
 och

Snillen spekulerar alltså :-)
Roligt att se Heléne och hennes hundar igen, det var ett tag sedan och det har hänt massor. Jovi har börjat hitta koncentration och fokus om bara förutsättningarna är bra, det ska bli spännande att se var det landar när de fått pilla lite. Gemma har vuxit massor. Ser stadig ut men är kanske lite spänd i kroppen fortfarande, men gigantiskt stor skillnad mot när jag säg dem senast. mycket öppnare på toppen också.

Någon som inte alls var öppen på toppen var Four. Första passet hade benen inte någon kontakt med hjärnan över huvud taget, vad jag kunde se - men andra passet var huvudet med och då finns det ett och annat att gotta sig åt. Och en del (hm, ganska mycket faktiskt) att ta tag i ,-) Till exempel så stannade lymmeln kort varje gång, något som jag inte alls var beredd på till en början. Inte vinner han något pris för lyhördhet heller, men det är i alla fall väsentligt bättre när inte fartvinden susar i öronen...

Eftermiddagen ägnade jag åt en lamningskurs. Hur du lyckas med din lamning med massor av goda råd och delande av erfarenheter. Riktigt bra var den, så nu är jag uppdaterad inför vår egen lamning som startar om ett par veckor.

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Tack för en bra dag! Lillen kommer, var så säker! Det är mycket som ska sättas in i hjärnans minnesbank och ännu har han knappt fått ett eget kontonummer :-)