lördag, juni 07, 2014

Bråfors

Så var det dags igen. Tävlingar i Bråfors, precis som förra året den här tiden. På nationaldagen förra året hämtade jag Four och sedan åkte jag till Bråfors under helgen för att titta lite på tävlingarna. I år var det fredag- lördag - söndagstävlingar.

Tävlingarna har fungerat bra, vi har bytt fält till varje dag. Morgondagen lovar lite större fält och öppet, både fredag och lördag har det varit små naturbanor. Så här har det bland annat sett u...

Alltså, man undrar ju vad de där två turturduvorna pratar om?


Några bilder från Heléne och Gemmas fina runda idag. Lite egenföretagande i framdrivningen och sedan fick de inte in djuren i fållan, men Gemma kommer att bli farlig framöver




Alltså, ibland är hon  inte lätt att ta kort på...


Jag tror att Heléne försökte eyea in fåren 


Nu väntar två dagars kurs. Gemma och Four ska poleras till lite. Roligt med lite husbilshäng med Heléne och så får vi hoppas att ungdomarna (ja, hundarna alltså) sköter sig lagom bra. Alltså, de behöver ju inte skämma ut sig, men det är ju bra om de visar de sidor som behöver förbättras...


Rom har varit med båda dagarna i Bråfors. Igår tyckte jag inte att han var sig lik, och jag började fundera på om han ändå känner av tävlingsmiljön och att det är en viss stress att ligga i bilen och vänta/hoppas på att det snart är hans tur? han var pigg och otroligt sprallig när vi kom hem, och han fick inget extra kortison, men visst funderade jag lite extra. Idag har han också varit med. Dels var jag noga med att se till att han hade vatten eftersom jag såg igår att han blev törstig snabbt när det var varmt, dels fick han jobba lite och känner jag honom rätt är det mindre stressande att vara med ute på banan än att ligga i bilen. Han fick ägna eftermiddagen åt att plocka av de förbrukade fåren och han skötte sig utmärkt. Efter första avlämningen hos Mackan som tog in dem i fållan hade Rom klart för sig vad uppgiften bestod av och det var inte så många kommandon som gick åt den eftermiddagen. Han fick lite mellanmål med en burk energimat och jag tyckte att han höll i bra. Nu sover han gott, efter att äntligen gett upp försöken att få låna kattungen en stund...

Inga kommentarer: