lördag, juni 21, 2014

rankad


ibland upptäcker man saker. Jag har inte haft någon koll på rankinglistorna på nötsidan men så kollade jag rankingen till nötcupen (max är trettio poäng då tre resultat räknas):







                                                                                               

Så det här är sannolikt året då Rom skulle fått starta både i nötcupen och kvarts-SM på får. Lite surt är det! Till kvarts-SM räcker troligen tio poäng och Rom har fjorton.

Nåja, vad är väl en bal på slottet? I morse väckte Hussen mig och sade att det var oroligt i hagen och att en kalv var på fel sida staketet. Lite vanligt jobb för Rom Raring istället. Det verkade lugnt när jag kom ut så vi passade på att flytta över alla djuren till andra hagen. Där var så mycket gräs att de knappt syns ;-) Det mesta kommer de förstås att trampa ner men vi får väl putsa det när de gått där ett tag. Nu kan vi putsa av den hage de betat av i alla fall.

Annars har midsommaren varit väldigt lugn på den här gården, för både två- och fyrbenta. På måndag är det dags för kontroll av Roms värden igen inför sommar och semester. Jag skulle bli väldigt förvånad om de inte är bra.








2 kommentarer:

Mackan sa...

Men så trist att medikamenterna räknas som doping! Kan du inte få dispens?

Oroligt i hagen är inte kul...

Ewa sa...

Enligt SKK ges ingen dispens till hundar med binjuresjukdomar. Jag har mailat SKK men inte fått svar men det är alltså diagnosen som sådan inte preparaten (även om det är karens på dem också). Förmodligen är det av djurskyddsskäl eftersom hundarna är stresskänsliga, men det är det jag har frågat om.