måndag, januari 01, 2007

God fortsättning, Scott gjorde det igen, kursavslutning...

Nytt år och nya friska tag. Vi började det nya året med att ha kursavslutning. Det blev väl en kursavslutning med mersmak, vi har ju inte hunnit så långt på kursen och det finns massor kvar att jobba på så jag gissar att det blir mer träning av de här ekipagen framöver.
Ullakaren och Sammi jobbade med att Sammi var okoncentrerad i början av alla passen och går fint efter en stund. Idag ansträngde vi oss mer för att Ullakaren själv skulle få honom att koncentrera sig direkt och inte tramsa omkring. Tuula hade Zally med sig idag också och de är inte samspelta alls utan vi skapade lägen med mycket drag för att verkligen få Zally att jobba på för Tuula. Hon går jättefint men är väldigt tveksam, både på föraren och de konstiga "korna" ;-). Marie och Minna började ställa krav på Minnas flanker och där finns en del att jobba med och det var ganska opedagogiskt att börja med det sista kurstillfället, men jag ville att Marie skulle få lite av det tänket med sig hem. Marie och Nellie jobbade också med flankerna och det ser jättefint ut men det gäller att vara påpasslig om inte lilla fröken ska bli tight och dras in. Bud vaktmästrade på efter eget huvud och var mäktigt trött i den lilla Puh-hjärnan efter tre och en halv timme ;-)

Igår tränade jag Zeke en sväng och hade med filmkameran. Hej och hå, det är svårt att filma och styra hunden samtidigt... Jag sade inte så mycket utan var mer ute efter att få honom att visa sina fina rörelser. När jag fått tag på en datakabel kanske jag kan lägga ut filmen...

I förrgår när jag tränade Zeke hade Scott Drever traditionsenligt vräkt i sig två chokladaskar :-( Gudskelov två mindre, en Geisha och en med whiskylikörpraliner. Det blev ett par portioner salt så att han kräktes upp det mesta, inte så mycket för chokladens skull (det var inte så mycket choklad utan mest fyllning) utan för att han inte skulle vara full i skogen under gårdagens jakt...

Kryssningen var trevlig och vi har verkligen haft en lillsemester. Imorgon är det arbetsdag igen och det känns som det var evigheter sedan jag jobbade. Det är väl ett sundhetstecken?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ewa och God fortsättning
Kul att läsa om kursavslutningen, som jag tyvärr inte kunde vara med på. När jag var hos Gail sist så tyckte hon ju att, eftersom Tassa var så okoncentrerad, så borde hon ha ledigt från vallningen ett par månader. Det stämmer nog, det har ju varit ganska intensivt under året och hon har varit vimsig i träningen, även hemma. Nu njuter Tassa av sin ledighet men sedan kommer vi och tränar.
Hälsningar Mona

Anonym sa...

God fortsättning ;-) Han e fin eran Scott .... håller matte o husse sysselsatta *S
Men han var väl snäll som tog whiskey pralinerna ...har för mig att du skrev att du inte gillade dem ändå ;-)
Kan du inte utveckla det där " ..man får passa henne så hon inte tajtar in " eller vad det nu stod. Hur gör du OM de tajtar in i flankerna?
Nu har vi inte vallat på en vecka ;-( pga av håååårt arbete och storm runt knutarna. Så nu är B pain in the ass å går ivägen överallt och bara glor "snälla, jobba jobba..." Jo då i em blir det en får promenad och några hämt, så blir han lycklig ;-) Om en o en halv vecka ska vi ju till Jonas "den magiska" ;-) och då får det ju se lite snyggt å städat ut ... så vi inte gör bort oss helt *S Men å andra sidan är det ju det han ska hjälpa oss med så....
Kramiz, Kittt å flåcken

Anonym sa...

minus ett t plus y så blir de rätt ;-)