lördag, januari 06, 2007

fyra nöjda hundar

* Tam fick jobba lite i morse när vi mockade och halmade till kalvarna. Sedan passade han fåren när vi plockade ihop fållgrindarna och körde hem dem med traktorn.
* Bud har varit passhund när Gunilla var här och tränade. Efteråt körde jag ett pass med honom och han hade verkligen inga planer på att lyssna, i alla fall inte särskilt noggrannt :-( Jag fick bråka en hel del med honom men fick till ett riktigt bra slut (men jag hann börja fundera på om det skulle hinna bli mörkt först...)
* Zeke tränade när Gunilla var här. Han var het och hade bråttom, bråttom. Inte var han lydig så det störde heller ;-) men honom behöver jag i alla fall inte bli arg på. En tydlig markering över mitt missnöje och han skärper till sig direkt. Gunilla tyckte att jag bråkade på honom när han i själva verket gick fint, men det spelar väl ingen roll hur fint det ser ut om han inte lyder eller fuskar?! När det gäller Zeke har jag bara ett krav: Han ska göra så gott han kan, då är jag nöjd.
* Scott Drever har drivit rådjur i nästan två timmar. Inget fällt byte idag men det tror jag inte han bryr sig så mycket om... Han har fått en dusch och ligger framför vedspisen i köket och snarkar.

Jag är också väldigt nöjd. En ledig dag med fem minusgrader och strålande sol var precis vad jag behövde :-) Jag har invigt mina julklappsskoterstövlar och var härligt varm om fötterna även efter fyra timmar ute med en hel del stillastående - de stövlarna kommer att bli guld värda när det blir ännu kallare.
Hussen är också nöjd, Scotts sök är tydligen något utöver det vanliga och de får mycket beröm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Wow låter som supernicea stövlar, bild och närmare beskrivning såsom märke o inköpstställe hade suttit fint ;-)
Appropås vad man bloggar om ...jag ser bloggen som en ventil och då handlar den ju klart om mig, livet omkring mig och det just NU. Åsså det däringa "flödet" du vet, som man ska hålla i gång ;-)
Ditt ordspråk är inte dumt alls
;-) kanske läge för tröj tryckning *L
Kitty
Ps hur känns det i huve och tänder? Höll på å dö av garv *S fl´åt fl´åt man ska inte garva åt andras olycka men ibland bara måste man ju. Har själv fällt ner bakluckan efter ett skyfall, vet du det samlas en hiskans massa vatten på en bil lucka som står öppen .... lovar att jag inte skrattade då men alla andra ...... Ds