onsdag, januari 31, 2007

rapport från en skrivbordsnörd

Kul dag? Först en hel dags arbete där största delen av dagen går till att glo på en dataskärm. Sedan landade jag i tevesoffan och vi tittade på Gladiator (igen) och jag grät en skvätt (igen). Sedan satte jag mig... framför datorn... och gjorde klart verksamhetsplanen och -berättelsen för lokalklubben. Om det är modernt med fyrkantiga ögon så har jag snart det...

För att över huvud taget överleva ett sådant liv är det tur att det uppvägs av morgon- ch kvällsrundan till stallet, korta hundpromenader och idag tom en väldigt kort träning med Bud och Zeke. Jag kom ihåg höger och vänstersignalerna och till och med vilken som betydde vilket håll!!! Bud satte nästan alla högersignaler - vänster har jag bytt (också igen) så där var han mer tveksam. Lätt övermodig visslade jag till Zeke också. Han hade lika många rätt på höger och vänster när jag visslade som när jag säger hållet. Det säger en del om hur dåligt han kan dem egentligen ;-) eller så betyder det att han är mycket begåvad och kopplade snabbt?

Dags att stänga de rektangulära ögonen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses! Trodde ert fina hus fått sig en törn av någon halvvallande BC som pga fårbrist vallar katten! Skönt att det var funpic.
Jag inser när jag ser mannen som pratar med hundar att jag är en usel ledare för mina hundar.

Gladiator har jag inte sett!!!!! Är nog den enda i hela världen som inte sett den. Äger ni ett ex?
Tänkte undra om jag kan låna?

Hälsar Mackan som tappat arbetslusten en stund.