fredag, januari 26, 2007

Scotts regler. Written by Scott Drever:

Lady Grace har skrivit i min gästbok... mmm... Lady Grace... Det låter väl som något fint? Sedan talade matte om att hon är en sådan där trefärgad och då får jag ju försöka anpassa mig till den lägre nivån *svårt*. Matte säger att eftersom Grace är tjej så är hon nog smart. Inte vet jag, men hon är definitivt smartare än "mina" tre, det tror jag. Bara det faktum att hon bett om mina goda råd tyder ju på att hon är begåvad ;-)
Alltså: Scotts ordningsregler, special for Grace:
1) jag får nog ta det här långsamt och stegvis för att du ska kunna tillgodogöra dig min kunskap... Först måste du etablera en relation. Välj ut den tvåbening i din familj som du har mest nytta av och sätt in stora charmen. Här gäller det att vara lite fiffig och spela lite undanglidande. Ett exempel ur real life: Jag har valt (att utnyttja) min Husse. Det innebär att jag sover bredvid hans säng, delar hans matsäck med honom, skäller oavbrutet så fort jag hör hans bil etc. Men, och det här är viktigt, jag viftar aldrig på svansen åt honom. Hur han än fjäskar (och det gör han) så ser jag bara lite sådär halvintresserad ut. Tänk på Garbo eller någon sådan där... Du kan aldrig tro vad de (förlåt, han) anstränger sig. Den här relationen är viktig när du kommer lite längre i din utbildning.
2) klarar du en punkt till? ok: När du börjat etablera en relation (se punkt 1) kan du förstärka den genom "jag-och-du-husse/matte" övningar. De går till så att du passar på att göra saker som du vill när den andra tvåbeningen inte är där. Exempel: Jag får inte på några villkor sova i tvåbeningarnas säng. När matte är borta hoppar jag upp i hennes säng när Husse (den utvalde) har somnat. När han vaknat säger han "Nejmen, sover du här?" och då har du lyckats knyta ett extra band. Hussen känner att ni har något speciellt, bara ni två. Kanske rentav en hemlighet eftersom det är förbjudet... De här relationerna med tvåbeningar kan man sedan utnyttja till att både retas med resten av flocken tills de blir jättearga och vill slåss - gissa vem som får skäll av Husse? (ledtråd: Inte jag!) eller att Hussen blir så bunden av er relation att du får vara inne och sova framför kaminen när de andra får vara i hundgården. ligger man på plus...

Jag tror inte att jag ska trötta Lady Grace med mer information nu. Om mina mentorer Kurt eller Spencer har något att tillägga så är ni förstås välkomna! Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop om vi ska kunna lära en trefärgag något?

Med vänlig hälsning
Scott Drever :-)
Leader of the pack

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Scott Drever, eller skall jag säga Sir, med tanke på att mina rasfränder är dina undersåtar?

Jodå, sängtricket kan jag. Går bra också med soffan. Men i vår familj har vi förutom den fullständigt odräglige Hozz - som helt säljer ut sig och hoppar upp i sängen - två barn som också propsar på att dela de här heliga platserna! För att inte nedlåta mig till sådant gruppkurtiserande, avviker jag alltid snabbt och diskret.

Under sängen är också en bra plats, eftersom jag där kan bevaka Håzznans dumheter och ge honom en reprimand om han skulle råka visa sig.

Problemet är dock att min matte verkar köpa Håzznans billiga trick. Annat är det med husse, han köper mera min approach, men han kan också vara en riktig surgubbe. Då hjälper ingenting.

Jag har ju också min integritet att tänka på. Inte vill jag vika ut mig hur som helst till vem som helst.

Imorgon kommer Hozz hem (huvva). Visst är han kul ibland, men fullständigt tom i kolan. Inget intellektuellt utbyte precis. Men jag kommit lydigt på alla inkallningar och skött mig exemplariskt på alla promenader. På vallningsträningen idag var matte ovanligt nöjd. Så Hozz-kokot får en svår nöt att knäcka när han kommer hem igen. Hoppas bara att inte matte köper hans billiga trick direkt.

Men tack ändå för dina goda råd, jag har dem alltid med mig.

Mvh

Lady Grace